NAUKA I ZABAWA – DŹWIĘKI CZĘŚĆ XXI

NAUKA I ZABAWA – DŹWIĘKI CZĘŚĆ XXI

Prezentujemy kolejny materiał dźwiękowy na zajęcia z tyfloakustyki otrzymany dzięki uprzejmości Pana Marka Jakubowskiego tyflopedagoga w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niewidomych im. Synów Pułku w Owińskach k. Poznania. Dziękujemy!

Treść wiadomości:

Dobrego dnia wszystkim uczestniczącym w trzecim, majowym etapie naszych spotkań w świecie dźwięków!

W kalendarzu wtorek 5.05.2020. Od wczoraj nasze przesyłki z materiałem tyfloakustycznym różnią się od dotychczasowych. Przeszliśmy do trudniejszego etapu nauki, ale i zabawy. Od teraz będziecie mogli nie tylko odsłuchiwać i rozpoznawać poszczególne nagrania, ale będziecie mogli się także sprawdzać, kontrolować i oceniać!

W każdej z moich przesyłek są zawsze spakowane dwie kategorie materiału: PIERWSZA kategoria jest taka jak dotychczas – zestaw dźwięków z reguły prostych pokazujących nam nieskomplikowane zdarzenia z rzeczywistości. Ilustrujące to, co się dzieje bliżej, dalej a nieraz bardzo daleko od nas.

DRUGA kategoria zawiera materiał dotyczący konkretnej sceny czy sytuacji ale przedstawiony zawsze w trzech formatach. Pierwszym formatem jest plik MP3 z danej sceny. Drugim jest scena filmowa z której ten dźwięk pochodzi. Trzeci format to opis sceny w pliku tekstowym. Pracujemy zawsze odsłuchując najpierw plik dźwiękowy i starając się rozpoznać jak najdokładniej, co się dzieje w danym zdarzeniu. Plik odsłuchujemy zawsze kilkakrotnie korzystając ze słuchawek. Kiedy uznamy już, iż wiemy wszystko co się dzieje w danej scenie, odtwarzamy plik filmowy, który dźwiękowo jest tożsamy z wysłuchanym plikiem mp3 i sprawdzamy poprawność naszego rozpoznania. W przypadku osób niewidzących, które nie mogą sprawdzić poprawności swoich odpowiedzi korzystając z filmu konieczne jest przeczytanie pliku doc. dokładnie opisującego scenę.

W każdej z moich przesyłek są dwa linki do pobrania codziennej porcji materiału z kategorii I i II. Tak też się zawsze nazywają KATEGORIA I i KATEGORIA II. Kategoria II naszych nagrań zawiera materiał duży objętościowo ze względu na filmy. Zwracam uwagę, że w związku z tym czas pobierania może być dłuższy niż zawsze. Pamiętajmy także o tym, żeby pobrać materiał w ciągu sześciu dni od daty otrzymania – potem linki wygasną!

Dziś w KATEGORII I możemy dziś posłuchać nagrań dźwięków czesania włosów, muzycznego instrumentu – kobzy oraz dźwięków wydawanych przy pomocy niekonwencjonalnego zastosowania swojego języka :-).

https://we.tl/t-IJWmUvNDWI

KATEGORII II materiał związany z dźwiękami podczas ruchu ulicznego przy fontannie.

https://we.tl/t-FXyZbVjKDp

#opisujemy: w załączniku plik graficzny przedstawiający logotypy Pracowni Tyfloakustycznej oraz Ośrodka dla Niewidomych w Owińskach i napis: Tyfloakustyczne materiały dydaktyczne 05.05.2020 – wtorek oraz poniżej – poziom trzeci. Tłem obrazka jest nieostra fotografia kobiety idącej z białą laską po ziemnej ścieżce wiodącej przez drzewiastą przestrzeń parkową.

Marek Jakubowski


KATEGORIA I – CZESANIE:

  • odrywanie włosów ze szczotki:
  • paznokieć drapie po grzebieniu:
  • rozczesywanie długich włosów:
  • rozczesywanie włosów dywanu:
  • szybkie drapnięcie paznokciem po grzebieniu:
  • czesanie długich włosów:

 

KATEGORIA I – DŹWIĘKI KOBZY:

  • kobza 1:
  • kobza 2:
  • kobza 3:

 

KATEGORIA I – JĘZYK:

  • pokazanie i schowanie języka:
  • uderzanie palcem o wysunięty język:
  • wysuwanie języka u lekarza:

 

KATEGORIA II:

  • tramwaj, fontanna 1:
  • tramwaj, fontanna 2:
  • tranwaj, fontanna 3:

 

Życzę miłej nauki i dobrej zabawy!

Piotr Stefański

 

Dodaj Odpowiedź

Twój email nie będzie widoczny.